3 °C

 
 
14/2021.(IV.16.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. április 16-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

13/2021.(III.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. március 26-án rendeletet alkotott az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének szabályairól, a lakbérek mértékének megállapításáról szóló 1/2013.(II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról.

12/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott A PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOKRÓL szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

11/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL.

10/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

Bővebben


Böjte Csaba: Jézus nem osztogatott névjegykártyát

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2012.11.19. hétfő
 
Utoljára módosítva: 2012-11-19 16:52
 
    Szerző: Juhász Marianna
     
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    A hit éve kapcsán Gyöngyösön járt Böjte Csaba ferences rendi szerzetes, akivel egyebek között a hit lényegéről és a gyerekek segítésének fontosságáról beszélgettünk.

     

    - A XXI. század emberének miben segíthet a hit?
    - Hit nélkül nehéz lenne elindulni az életben, házasságot kötni, vállalkozást indítani, gyereket vállalni, vagy egyáltalán kezet fogni valakivel. A hit mindehhez erőt és lendületet ad. Jelenleg 2300 gyereket gondozunk erdélyi gyermekotthonokban. Hit nélkül ezt én sem merném vagy nem tudnám csinálni.

    - Miért fontos, hogy a gyerekek, a fiatalok életében jelen legyen a hit?
    - Ha rövidzárlat van egy házban, ott ég ki a vezeték, ahol a legvékonyabb. A társadalomban elég sok feszültség, gond van, ezt a gyerekek viselik a legnehezebben. Mi felnőttek érezzük, ha valami nincs rendben. Ilyenkor panaszkodunk, szidjuk egymást, ez egy gyereknek nagyon rossz, mert őbenne kisebb a tűrőkészség, könnyebben elkeseredik. Ezért nagyon oda kell figyelnünk a gyerekekre, és nem csak nyugtatnunk, bátorítanunk kell őket, hanem lelkesíteni is, hogy meg merjenek birkózni az előttük álló feladattal.

     

    - Ön szerint szükség van a hit védelmére?
    - Jézus nem osztogatott névjegykártyát, mégis van egy hely, ahol bemutatkozik. Jézus azt mondta, ha ő elmegy, egy új vigasztalót küld a Mennyei Atya helyett, a vigasztaló Szent Lelket. Ebben benne van, hogy Jézus magát bátorítónak tekinti. Azt hiszem, minden korban szüksége van az embernek a vigasztalásra. Emlékszem, egyszer az egyik kislányunk, csak ült az asztalnál felkönyökölve, előtte ott párolgott a leves. Kérdeztem tőle: Boróka, hát miért nem eszel? Azt mondta, azért, mert nem biztatja senki. Hiába, hogy éhes volt, mégis várta, hogy valaki azt mondja, na egyél! A legtöbb ember tudja, hogy mit kell csinálni, de mégiscsak jól esik, ha lendületet, bátorságot kap valakitől.

     

    - A nehéz sorsú gyerekeket nevelő otthonokat, amelyeket Ön alapított Erdélyben, több gyöngyösi magánszemély és szervezet is segíti. Ezt számon tartja?
    - Én nem csak kérem az erdélyi magyarság autonómiáját, hanem úgy gondolom, nekem is meg kell adnom a kollégáimnak, a házak vezetőinek az önállóságot. Mindenki végzi a maga dolgát, ha valahol nagyon elakad, akkor majd szól és segítséget kér. Így joga van például az esztelneki gyermekotthonnak a gyöngyösiekkel jó kapcsolatot tartani. Ez az együttműködés is közrejátszott abban, hogy most elfogadtam a gyöngyösiek meghívását, hiszen tudom, hogy milyen nagy szeretettel vannak a mi gyerekeink iránt.

    - Az otthonok alapítása és működtetése mellett milyen új tervei vannak?
    - Isten jó és élhető világot teremtett, ami lehetőséget ad a továbblépésre. Úgy látom, hogy Romániában nagyon nagy bajok vannak a szakképzés körül, ezért szükség lenne olyan központokra, ahol a gyerekek nem csak elméleti, hanem szakmai oktatásban is részesülnének.


    Közösségi funkciók