3 °C

 
 
14/2021.(IV.16.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. április 16-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

13/2021.(III.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. március 26-án rendeletet alkotott az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének szabályairól, a lakbérek mértékének megállapításáról szóló 1/2013.(II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról.

12/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott A PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOKRÓL szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

11/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL.

10/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

Bővebben


Pedagógusnap, kitüntetésekkel

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2016.06.03. péntek
 
Utoljára módosítva: 2016-06-03 18:09
 
    Szerző: Suha Péter
     
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Idén három kiváló szakember, Benicsné Szatmáry-Révay Magdolna, Fülöpné Patlók Zsuzsanna, valamint Molnárné Borbás Katalin vehette át a Gyöngyös Város Érdemes Pedagógusa kitüntetést.

     
     

    A pedagógus szó a görög paidagógosz-ból származik, melynek eredeti jelentése "gyermekvezető". A klasszikus kori Athénben azt a rabszolgát nevezték így, aki a gyermeket az iskolába vitte, figyelemmel kísérte az oktatást, majd hazavezette a gyermeket, és felügyelte annak otthoni felkészülését - erről beszélt ünnepi köszöntőjében dr. Czinder Péter. A Berze Nagy János Gimnázium igazgatója sietett leszögezni: ma már nem rabszolgák, hanem szabad emberek a pedagógusok.

    Az ünnep kapcsán úgy vélte: lassan az év minden napjára jut egy jeles nap, vagy világnap, akadnak ezek között egészen komolyak és olykor megmosolyogtatók is.

    - Az édesanyák sem gyűlnek össze anyák napján magukat ünnepelni, s ugyanígy a nők sem nőnapon. Ezért számomra akkor értelmezhető a pedagógusnap, ha nem magunkat, hanem hivatásunkat állítjuk az érdeklődés homlokterébe - jegyezte meg az igazgató. Hozzátette azt is: a társadalmi változások - egyre későbbi gyermekvállalás, az egyszülős és a kétgenerációs családok túlsúlya - miatt egyre több olyan szerep hárul az iskolára, amely korábban sokáig a család feladata volt.

    Mindezt nem "panaszképp", hanem látleletként közölte, megjegyezve azt is: korántsem teher mindez, hiszen "megindító, hogy milyen hálásak a diákok a rájuk irányuló figyelemért."

    Úgy vélte: mindezek miatt nem túlzás azt állítani, hogy pedagógusok nélkül nincs jövő, s ezért fontos a munkakörülményeik biztosítása.

    - Egy kedvetlenül ásott gödrön is látszik, hogy nem örömmel készítették, fala göröngyös, alja sekélyes - vélekedett, megjegyezve: a pedagógus gyerekekkel foglalkozik, ezért még fontosabb, hogy megadassék neki a jól végzett munka öröme. Épp ezért azt kívánta, hogy ne kedvetlen pedagógusok egy boldog napja legyen a pedagógusnap, sokkal inkább boldog pedagógusok egy kedves napja a sok közül.

    Pedagógusnap

     
    24 kép
    Dátum: 2016-06-03 16:55:00
     

    Eztán a kitüntetések átadása következett: Benicsné Szatmáry-Révay Magdolna, az Egressy Béni Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedagógusa vette át elsőként a Gyöngyös Város Érdemes Pedagógusa elismerést. Őt követte Fülöpné Patlók Zsuzsanna, a Mátra Szakképző Iskola tanára, majd Molnárné Borbás Katalin, a Berze Nagy János Gimnázium pedagógusa.

    Az arany díszoklevelet vett át Farkas Ferencné és Debrei Ferencné óvónő, mindketten ötven évvel ezelőtt szerezték meg óvónői diplomájukat.

    Az ünnepség zárásaként Hiesz György polgármester mondott pohárköszöntőt, hangsúlyozva: bár az intézményeket már nem a város tarja fenn, mégis kötelességének érzi, hogy elismerje azok munkáját, akik a fenövekvő generációk oktatásán, nevelésén fáradoznak. Méltatta a pedagógusok elhivatott munkáját, egyben arra kérte őket, hogy az érdekeik képviseletében is legyenek elhivatottak és szolidárisak.


    Közösségi funkciók