3 °C

 
 
14/2021.(IV.16.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. április 16-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

13/2021.(III.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. március 26-án rendeletet alkotott az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének szabályairól, a lakbérek mértékének megállapításáról szóló 1/2013.(II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról.

12/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott A PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOKRÓL szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

11/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL.

10/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

Bővebben


A balesetek megelőzhetők

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2018.01.29. hétfő
 
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Januárban beköszöntött az igazi tél megyénkben is. Az új évben már havazással, faggyal, köddel, jegesedéssel, esőzéssel egyaránt meg kellett küzdeniük az úton közlekedőknek. A rendőrség folyamatos figyelemfelhívó tevékenysége ellenére sajnos jelentős számban fordult elő személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset megyénk közútjain az idei évben – olvasható a Heves Megyei Rendőr-főkapitányság Megyei Balesetmegelőzési Bizottságának közleményében.

     

    Számokban kifejezve 2018. január 01-17. között megyénk közútjain 25 személyi sérüléssel végződő közlekedési baleset történt, ami 317 %-kal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az összbaleseteken belül mind a halálos, mind a súlyos, mind pedig a könnyű sérüléses balesetek száma nőtt.

    A balesetek számához hasonlóan 337,5 %-kal (8-ról 35-re) gyarapodott a balesetben elhunyt és megsérült személyek száma.

    A vizsgált időszakban 0-ról 4-re emelkedett az ittasan okozott sérüléses balesetek száma is.

    A legtóbb baleset oka a sebesség hibás megválasztása volt (18 eset), melyben volt abszolút gyorshajtás is, illetve olyan esetek is, melyeknél nem az adott út-, időjárási-, látási-, forgalmi viszonyoknak megfelelően választották meg járműveik sebességét a vezetők. A tavalyi időszakhoz képest sajnos emelkedett a gyalogosok hibájából adódó balesetek száma is (0-ról 3-ra).

    A legtöbb esetet a személygépkocsi-vezetők idézték elő (20 eset), őket követik a gyalogosok (3 eset) és a kerékpárosok (2 eset).

    A balesetek többsége a délutáni és délelőtti időszakban (8-8 eset) következett be.

    A további balesetek, értelmetlen tragédiák és anyagi károk megelőzése érdekében ismételten felhívjuk a figyelmet az alábbiakra:

    Csak megfelelő műszaki állapotban lévő gépjárművel induljunk útnak, hiszen a világító berendezéseknek, a fékberendezéseknek, a futóműnek, lengéscsillapítóknak, az ablaktörlő berendezésnek, kormányberendezésnek, fűtő berendezésnek, illetve a gumiabroncsnak ebben az időszakban kiemelt jelentősége van. A gumiabroncsok kapcsán kell megjegyezni, hogy bár nem kötelező, de mindenkit arra kérünk, hogy téli mintázatú, minimum 6 mm profilmélységű, 3-4 évnél nem öregebb, jó minőségű gumiabroncsot szereljen csak fel a járművére. Az idén télen történt két halálos kimenetelű közlekedési balesetben is megállapítást nyert, hogy a balesetben résztvevő személygépkocsi gumiabroncsa ugyan téli mintázatú volt, azonban koruk jócskán meghaladta a 10 évet. Az ilyen idős gumiabroncs már elöregszik, megkeményedik, és nem tudja azt a tapadást biztosítani, amire egy gépjárműnek ebben az időszakban szüksége lenne.

    A megfelelően felkészített járművek mellett fontos, hogy a járművezető is kellően felkészült legyen és a kedvezőtlen út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedjen:

    Télen gyakran tapasztalható az alattomos, foltokban elhelyezkedő köd. Aránylag jó látási viszonyok mellett haladva olykor váratlanul futhatunk bele a ködösebb területekbe, és a látótávolság az egyik pillanatról a másikra néhány méternyire is lecsökkenhet. Annak érdekében, hogy ez a jelenség ne lepjen meg bennünket: figyelemfelhívó lehet, ha a szembejövők tompított fényszórói világítanak. Ilyenkor - noha ködöt még nem látunk - célszerű a saját lámpáinkat is bekapcsolni, és elegendő követési távolságot tartva konvojban közlekedni. A ködbe általában teljes sebességgel rohanunk bele, és ott pánikszerűen fékezünk. Aki mögöttünk halad, az menthetetlenül utolér bennünket. Ezt csak úgy védhetjük ki, hogy a ködös szakasz kezdetét észlelve még a jól belátható úton csökkentjük a sebességet. Amennyiben már beértünk a ködös útszakaszba, akkor ne fékezzünk pánikszerűen, és figyeljük a mögöttünk haladókat is. A sűrű ködben kapcsoljuk be a tompított világítást (ha van, akkor a ködlámpát is). A hátsó ködlámpát csak akkor használjuk, ha a látótávolság 50 méter alá csökken, ellenkező esetben vakíthatjuk a mögöttünk haladókat. Tanácsos időnként ellenőrizni mind az első, mind a hátsó ködlámpa kapcsolóját, mert sok esetben kiváló látási viszonyok mellett is indokolatlanul bekapcsolva hagyjuk. Különösen szürkületben és este rendkívül zavaró és vakító a ködlámpa fénye.

    A téli időszakra jellemző havas, csúszós utak komoly odafigyelést igénylenek. Nedves útfelületen jelentősen nő a fékút, a féktávolság, a hirtelen fékezéssel nagymértékben nő a megcsúszás, kifarolás, adott esetben a pályaelhagyás veszélye, ezért ilyen útviszonyok között a megengedettnél is alacsonyabb sebességgel közlekedjünk, óvatos, finom fékhasználatra törekedjünk, illetve kerüljük a hirtelen kormánymozdulatokat.

    Ebben az időszakban nagyobb követési távolságot tartva, lassabban kell közlekedni, így kisebb a balesetek bekövetkeztének kockázata, rossz manőverezés esetén pedig a hibák könnyebben korrigálhatóak.

    Lakott területen kívül és belül egyaránt vigyázzunk az úttest mellett haladó gyalogosokra, kiemelten a kijelölt gyalogos-átkelőhelyek, iskolák, buszmegállók környékén, ahol mérsékeljük a sebességünket, helyezzük magunkat készenléti állapotba a fékezés kapcsán.

    Gyalogosként a járdán, ahol nincsen járda a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton, ha egyik sincsen vagy gyalogos közlekedésre alkalmatlan, akkor az úttesten lakott területen belül lehetőleg a menetirány szerinti bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben kell közlekedni. Az úttesten történő átkeléskor fokozott körültekintéssel közlekedjenek, csak akkor lépjenek az úttestre, ha meggyőződek arról, hogy az áthaladási elsőbbségüket biztosították Önöknek. Az éjszakai és korlátozott látási viszonyok között fontos, hogy gyalogosként is legyenek láthatóak.


    Közösségi funkciók