3 °C

 
 
14/2021.(IV.16.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. április 16-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

13/2021.(III.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. március 26-án rendeletet alkotott az Önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletének szabályairól, a lakbérek mértékének megállapításáról szóló 1/2013.(II.4.) önkormányzati rendelet módosításáról.

12/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott A PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOKRÓL szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

11/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2021. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL.

10/2021.(II.26.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS POLGÁRMESTERE 2021. február 26-án rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROSI ÖNKORMÁNYZAT 2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

Bővebben


Megtévesztő bejegyzések lepik el a közösségi médiát

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2021.02.11. csütörtök
 
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Megtévesztő és lejárató bejegyzések, valamint ezekhez kapcsolódó hozzászólások jelentek meg a Facebookon arról, hogy a gyöngyösi Városgondozási Zrt. (VG Zrt.) eredménytartalékából a cég 500 millió forintos osztalékot fizethetne a városnak. Többek között a magát hozzáértőnek tituláló személy fenti hamis információval félrevezette a nyilvánosságot, és azt sugallta, hogy tényszerű adatok birtokában van. A valóság ezzel szemben az, a VG Zrt.-nél nincs lehetőség osztalékfizetésre.

     

    A VG Zrt. az alábbi hivatalos közleményben reagál a valótlan állítással kapcsolatban:

    A társaság mérlegében az eredménytartalék valóban jelentős nagyságrendet képvisel, azonban az alábbi körülményeket a kellő gondosság nélküli állítások terjesztőjének szíves figyelmébe ajánljuk:

    1. Az eredménytartalékot az említett ~ 500 millió Ft (2019. évi beszámoló adata) helyett a 2020. évi tőkeleszállítások mintegy ~ 400 millió Ft-ra módosítják, a tartalékot tovább csökkenti majd a kétes követelések miatti éves leírások összege.

    2. A rendelkezésre álló pénzeszközből kell finanszírozni a

    - kötelezettségeket

    - távhő szolgáltatásnál a nyereségkorlát feletti beruházásokat

    - fedezetet kell biztosítani az esetlegesen visszafizetendő céltartalékra

    - az állami támogatás feletti beruházáshoz szükséges önerőt

    - testületi határozatban rögzített és meg nem valósított beruházásokat.

    Fenti tényezők az eredménytartalék kifizethetőségét annullálják. Erre tekintettel a cég csak hitelfelvétel mellett tudna osztalékot fizetni.

    A Ptk. 3:184.§ (1) bekezdése értelmében nem kerülhet sor osztalék kifizetésére, ha az veszélyeztetné a társaság fizetőképességét.

    A VG Zrt. úgy véli, hogy a témát a közösségi médiában firtató illető, a fentiek ismeretében kell, hogy legyen. Elvárható lenne, hogy mielőtt téves, félrevezető információkat, kommenteket közöl a Facebookon, azt kellő felkészültség birtokában tegye.

    A témában hivatalos megkeresést sem az önkormányzat, sem a VG Zrt. könyvvizsgálója nem kapott.


    Közösségi funkciók